źródło wiedzy o motocyklach

TEST Honda PCX 125

TEST Honda PCX 125
Już w 2010 roku PCX był pierwszym skuterem, który pojawił się w technologii Idling Stop. W połączeniu z oszczędnym, o niskim współczynniku tarcia, ulepszonym silnikiem Smart Power (eSP) i oponami o niskim współczynniku tarcia, oznacza to, że PCX ma 134 mpg osiągalne w codziennym użytkowaniu. Sprzedawana jest w całej Europie i wciąż znajduje się na szczycie listy 125 sprzedaży.  

Silnik, skrzynia biegów i hamulce - 4.8 / 5

Silnik eSP jest chłodzony cieczą i ma zwartą konstrukcję - w rzeczywistości PCX był pierwszym skuterem, który miał zamontowany z boku radiator, a nie miał masywnego chłodnicy, którą można było schować w przednich łapach. Jest to dość skąpy hulajnoga, a technologia Idling Stop działa płynnie: po prostu tnie silnik, gdy jesteś w bezruchu i zaczyna ponownie z powrotem, gdy tylko przekręcisz przepustnicę.
Podobnie jak w przypadku wszystkich automatycznych skuterów, po prostu przekręć i przejdź do niemal natychmiastowej mocy. Podobnie jest w przypadku zatrzymania: Honda zawsze była liderem technologii, a hamowanie firmy nie ma sobie równych. PCX był przed tłumem z połączonymi hamulcami i działają bardzo dobrze. Na PCX jeszcze nie ma ABS, ale skutkiem tego nie jest skuter. Po co dodawać niepotrzebne koszty do maszyny, jeśli już działa?

Osiągi, jazda i obsługa - 4.7 / 5

Skuter przyspiesza wystarczająco dobrze, aby pokonać większość ruchu od startu na stojąco. Nawet z ułamkiem sekundy na sekundę, gdy ponownie włącza się bieg jałowy (możesz ręcznie wyłączyć tę funkcję, jeśli wolisz), nadal będziesz wyprzedzał większość osób dojeżdżających do pracy.
Skuter łatwo osiąga prędkość 60 mil na godzinę i można spodziewać się zbliżenia do 70 na zegarze - skuter chłodzony płynem lepiej wykorzystuje swoją moc niż podobna maszyna chłodzona powietrzem. Jazda w przód i tył w stylu PCX oznacza również, że pozornie ślizga się po zakrętach, a zawieszenie jest lepsze niż na wielu 125s. 

MPG, koszty eksploatacji i niezawodność - 4.7 / 5

Honda twierdzi, że ma 134mpg z PCX i, jeśli jesteś ostrożny z prawym nadgarstkiem, możesz zbliżyć się do tego. Nawet jeśli jeździsz ciężko, nadal osiągniesz ponad 100mpg, a pełny czołg przetrwa przeciętnego jeźdźca około 200 mil. Jeśli próbujesz budżetować, Honda oferuje teraz plany taryfowe o ustalonej cenie na motocykle i skutery, a plan usług dla PCX kosztuje 375 £ za pierwsze trzy usługi. Pierwsza usługa jest na 600 mil, a następnie co sześć miesięcy. Wszystkie motocykle Honda są objęte dwuletnią gwarancją producenta, a niezawodność to coś, z czego słyną.


Warto zobaczyć

Elektryczny motocykl – rewolucja w świecie motoryzacjiRegeneracja DPF – zadbaj o filtr cząstek stałych i chroń środowiskoMonitoring GPS dla Twojego motocyklaczytaj wszystkie

ostatnio dodane

najpopularniejsze

warsztaty motocyklowe

zobacz nas na...

kontakt